Carrefour - sieć francuskich hipermarketów i supermarketów
Sieć Carrefour jest francuską grupą posiadającą hipermarkety, supermarkety oraz stacje benzynowe. Historia sieci handlowej zaczyna się w roku 1960, kiedy otworzono pierwszy sklep we francuskiej miejscowości Annecy. Nazwa sieci związana jest z lokalizacją pierwszego tego typu sklepu, który powstał w okolicy skrzyżowania pięciu ulic, dając tym samym pomysł na nazwę Carrefour, co oznacza “skrzyżowanie”. Carrefour to nie tylko sklepy wielkoformatowe, od pewnego czasu pojawia się coraz więcej sklepów małego formatu o nazwie Carrefour Express obecnych na czterech kontynentach.
Carrefour to sieć spożywcza oferująca szeroką gamę produktów najwyższej jakości oraz możliwości dokonywania zakupów. Aby spełnić te warunki rozwija sklepy w formatach takich jak: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe i specjalistyczne oraz sklep internetowy. Posiada blisko 900 sklepów na polskim rynku i dba o klientów, preferujących zakupy w sklepach stacjonarnych jak również przez Internet. Strategia firmy Carrefour opiera się na pięciu czynnikach tj. jakość, niskie ceny, zdrowie, bliskość i szeroki wybór, dzięki czemu wciąż zyskuje sobie nowych klientów.
Zgodnie z trendem, Carrefour realizuje koncepcję Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie, co za tym idzie prowadzi zrównoważony rozwój w obszarach takich jak gospodarka, społeczeństwo oraz ochrona środowiska. Dodatkowo Carrefour bierze aktywny udział w akcjach edukacyjnych dotyczących marnotrawstwa oraz angażuje się w inicjatywy proekologiczne, działając na rzecz środowiska. Organizuje również warsztaty skierowane do klientów, związanych z tematyką jakości produktów spożywczych.
Carrefour stale powiększa katalog o kolejne produkty i usługi. W sklepach można znaleźć lokalne produkty od sprawdzonych dostawców, ale również produkty marki własnej Carrefour, gwarantujące wysoką jakość i oryginalność. Dodatkowo oferta jest powiększana o kolejne, egzotyczne produkty z całego świata zapewniając dużą różnorodność.
Gazetki promocyjne - pomagają być na bieżąco!
Sieć sklepów Carrefour udostępnia co tydzień nowe gazetki promocyjne zawierające okresowe obniżki cen na dane produkty. Dzięki częstym, tematycznym gazetkom klienci z łatwością mogą zapoznać się z obecną ofertą wybierając najkorzystniejsze produkty. Dzięki szeroko rozwiniętej stronie internetowej każdy klient ma dostęp do gazetki online, dzięki czemu może być na bieżąco z aktualnościami panującymi w sklepie Carrefour. Wraz ze zbliżającymi się świętami pojawiają się gazetki promocyjne obejmujące produkty związane z takimi okazjami, ułatwiając tym wyszukanie odpowiedniego artykułu.
Ponadto, strona internetowa wzbogacona została o zakładkę z przepisami kulinarnymi, zwiększając zainteresowanie produktami sezonowymi i zagranicznymi. Carrefour wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, stworzył programy pomagające zaoszczędzić takie jak Karta rodzinka, Karta seniora oraz specjalną aplikację Mój Carrefour, dodatkowo honoruje także Kartę Dużej Rodziny.