Polacy kupują coraz więcej produktów spożywczych dla dzieci i niemowląt
Na podstawie danych z Panelu Gospodarstw Domowych GFK stwierdzono, że od 2018 maja do kwietnia 2019 stwierdzono wzrost nabywców produktów żywnościowych dla dzieci o 11%. Rodzice kupują mleko modyfikowane, zupki, obiadki, kaszki oraz deserki.
Na podstawie danych z Panelu Gospodarstw Domowych GFK stwierdzono, że od 2018 maja do kwietnia 2019 stwierdzono wzrost nabywców produktów żywnościowych dla dzieci o 11%. Rodzice kupują mleko modyfikowane, zupki, obiadki, kaszki oraz deserki.
Deserki dominują w sprzedaży (aż ponad 14%), na drugim miejscu plasują się kaszki (12%) a na trzecim mleko modyfikowane (8%). Co ciekawe, największym zainteresowaniem żywnością dla niemowląt i małych dzieci wykazują tereny wiejskie. Aż 37% procent deklarujących nabywców mieszka na wsi. Natomiast mieszkańcy dużych miast mają najmniejsze zainteresowanie produktami spożywczymi dla dzieci.

Według Danych GFK wynika, że głównym miejscem zakupu żywności dla najmłodszych są dyskonty (38%) takie jak Biedronka czy Lidl. Sklepy te sprzedają najwięcej zupek dla dzieci i niemowląt. Dodatkowo wzrost sprzedaży produktów spożywczych dla niemowląt i dzieci wzrasta z roku na rok.
Drugim najważniejszym kanałem są drogie, w których zakupiono 22% żywności dla niemowląt. W sklepach takich jak Rossmann zdecydowanie największa jest sprzedaż zupek i deserków. W przeciwieństwie do dyskontów wolumen sprzedaży w drogeriach spada z roku na rok.
Warto zaznaczyć, że rośnie za to sprzedaż produktów spożywczych dla dzieci i niemowląt przez Internet. Internauci kupują przede wszystkim mleko modyfikowane.
2019
Inga Więch
1209