Nowe technologie sprzedażowe zaoszczędzą czas konsumentów
Wyniki badań Mastercard
Zgodnie z wynikami badań Mastercard, w kolejce zwykle musimy czekać średnio 18 minut, co budzi największe frustracje. Aż 71% ankietowanych odpowiedziało, że nie wróciłoby się po zapomniany produkt, jeśli stałoby już w kolejce. Polscy respondenci odpowiedzieli, że największe kolejki czekają ich w dyskoncie (64%) oraz w hipermarkecie (50%), co sprawia, że z niechęcią robią tam zakupy.
Zakupowa rewolucja
Badania pokazują, że Polacy są gotowi za sklepy samoobsługowe. Samodzielne skanowanie artykułów w sklepie i ich bezzwłoczne pakowanie pozwalają na zaoszczędzenie czasu, który musieliby poświęcić na wykonanie tych czynności przez kasjera. Rozwiązanie takie jest już stosowane w niektórych sklepach Piotr i Paweł, Tesco i niebawem również w Carrefour. W celu zeskanowania produktów używa się skanera otrzymywanego przed wejściem do sklepu lub za pośrednictwem aplikacji w telefonie.
Nowe technologie
Polscy konsumenci są gotowi i otwarci na nowe technologie sprzedażowe, dlatego deklarują chęć skorzystania z rozwiązań usprawniających zakupy. Samoobsługowe sklepy przyszłości już za kilka lat opanują polski rynek i staną się dla nas codziennością.
20171209