Dzień darmowej dostawy
Idea dnia wolnej dostawy pojawiła się w Polsce w 2008 roku i z miejsca okazała się strzałem w dziesiątkę. Pomysł, by w wybranym dniu do zakupów robionych przez internet nie doliczać kosztów przesyłki, bardzo spodobał się Polakom i sprawił, że masowo zaczęli kupować w sieci. Sprzedawcy oferują bezpłatną przesyłkę we wszystkich formach: nie zapłacimy nic ani za list ekonomiczny, ani paczkę kurierem, ani dostawę do Paczkomatu. Ponadto zapewniają, że towar bez problemów dotrze do nas jeszcze przed Bożym Narodzeniem.
Korzyści z akcji odnoszą zarówno sprzedawcy, jak i klienci: obroty wzrastają dwukrotnie, bo jesteśmy skłonni kupować więcej, a klienci dostają towar do domu bez dodatkowych kosztów. Same zalety. Dlatego lista sklepów biorących udział w dniu darmowej dostawy z każdym rokiem się wydłuża. O ile Cyber Poniedziałek dotyczy głównie elektroniki, a Black Friday dużych sieci, o tyle 29 listopada do akcji włączają się wszyscy: sklepy z RTV i AGD, ubraniowe sieciówki, sieci drogeryjne, ale także małe manufaktury produkujące biżuterię albo artykuły papiernicze, firmy kosmetyczne prowadzące swoje własne e-sklepy, księgarnie, butiki czy popularne vintage shopy.
20161209