Kobieta w sklepie
Japonia słynie ze swoich kontrowersyjnych i oryginalnych pomysłów. Jednak czy pomysł otwarcia sklepów według kryterium płci przypadł by do gustu polskim konsumentom? Japońskie sklepy dla kobiet oferują wiele znanych i cenionych marek. Są to między innymi producenci kosmetyków i artykułów higienicznych jak np. wacików czy wkładek. W placówkach handlowych tego typu można się także natknąć na bogaty asortyment ekologicznych artykułów spożywczych i kosmetycznych.
W sklepach skierowanych tylko do kobiet najważniejszy jest design i oryginalny wystrój wnętrz. Królują naturalne, stonowane kolory i półki zrobione z naturalnego drewna. Klientka ma poczuć się, jakby znalazła się w ekskluzywnym i luksusowym miejscu.
Japończycy szanują kobiety i zawsze wychodzą naprzeciw wszystkim wymaganiom. Sklepy dla kobiet posiadają bogatą ofertę artykułów do szybkiego spożycia – gotowe i zdrowe śniadania, obiady i kolacje. Podyktowane jest to dużym odsetkiem kobiet singielek i pracujących, które często w ciągu dnia nie mają czasu na gotowanie.
Tego typu sklepy mają szanse na powstanie w Europie i w Polsce. Wszystko zależy jednak od przekonań i tradycji obowiązujących w danym kraju. Jest jednak nadzieja, że już niebawem polska klientka będzie mogła zrobić zakupy i odpocząć w punkcie handlowym skierowanym specjalnie do niej.
20161209