Coraz więcej żywności ekologicznej w koszykach konsumentów.
Według badań firmy Nielsen, już 64% konsumentów ogranicza lub też całkowicie rezygnuje z produktów spożywczych i kosmetyków naznaczonych substancjami chemicznymi. Najwięcej wątpliwości przy wyborze produktów wzbudzają sztuczne aromaty, środki konserwujące i barwniki. Obawia się ich około 60% społeczeństwa. Na dalszych miejscach ulokowały się antybiotyki i hormony, głównie wykorzystywane przy produkcji mięsa i nabiału, a także GMO i sztuczne substancje słodzące. 55% ankietowanych nie kupuje także artykułów spożywczych i kosmetyków w opakowaniach zawierających substancje BPA (Bisfenol A).
W Polsce statystyki wyglądają podobnie. Coraz więcej rodaków wybiera dodatkowo produkty lokalne i krajowe. Jednym z lepszych przykładów jest rozwój bazarów, na których sprzedaje się wyłącznie żywność i kosmetyki ekologiczne. Także większe sieci sklepów, jak Carrefour, Piotr i Paweł, czy Lidl mają w swojej ofercie szeroką gamę artykułów ekologicznych. Przykładowo, od 8 do 15 sierpnia można było zakupić organiczne produkty po niższych cenach w ramach Tygodnia bio w Lidlu.
Polskie kosmetyki i żywność ekologiczną promują aktorzy, celebryci, muzycy, a także blogerzy i vlogerzy. W sieci dostępne jest coraz więcej treści dotyczącej zdrowego stylu życia. Oby tak dalej!
20161209