Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł
Najpopularniejszym miejscem na nabycie kosmetyków są drogerie – wybiera je 79% klientów. Zakupy częściej robią kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Hipermarkety, posiadające szeroką ofertę kosmetyczną, są na drugim miejscu według odpowiedzi respondentów. Kosmetyki w nich nabywa około 25% badanych. Kolejnym miejscem są dyskonty, które mają coraz większy asortyment kosmetyków markowych, a także tych produkcji własnej. Ogólnie udział dyskontów w rynku kosmetycznym zwiększył się z 6% do 10,5% w ciągu ostatnich 5 lat.
Według PMR lepsza sytuacja finansowa polskich konsumentów oraz zwiększanie ich siły nabywczej będą sprzyjać zwiększeniu wydatków na kosmetyki ze średniej i wyższej półki cenowej, które dostępne są w drogeriach. Ponadto dyskonty mają mocno ograniczoną powierzchnią handlową, która uniemożliwia poszerzanie oferty kosmetycznej w nieskończoność. W związku z tym przyrost oferty w niedługim czasie przestanie podbijać wzrosty sprzedaży kosmetyków w tym kanale.
20161209