Blog - Najnowsze informacje o promocjach


22.02
2016
1209

Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł

Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł

Jak wynika z analiz firmy badawczej PMR - po kosmetyki Polacy głownie idą do drogerii. Już od 3 lat rośnie jednak udział dyskontów w rynku ksoemtycznym. Takie sklepy jak Aldi, Biedronka, Lidl czy Netto przyciągają konsumentów bogatą ofertą i przystępną ceną.

Najpopularniejszym miejscem na nabycie kosmetyków są drogerie – wybiera je 79% klientów. Zakupy częściej robią kobiety (86%)  niż mężczyźni (67%).  Hipermarkety, posiadające szeroką ofertę kosmetyczną,  są na drugim miejscu według odpowiedzi respondentów. Kosmetyki w nich nabywa około 25% badanych. Kolejnym miejscem są  dyskonty, które mają coraz większy asortyment kosmetyków markowych, a także tych produkcji własnej. Ogólnie udział dyskontów w rynku kosmetycznym zwiększył się z 6% do 10,5%  w ciągu ostatnich 5 lat.

Według PMR lepsza sytuacja finansowa polskich konsumentów oraz  zwiększanie ich siły nabywczej będą sprzyjać  zwiększeniu wydatków na kosmetyki ze średniej i wyższej półki cenowej, które dostępne są w drogeriach. Ponadto dyskonty mają mocno ograniczoną powierzchnią handlową, która uniemożliwia poszerzanie oferty kosmetycznej w nieskończoność. W związku z tym przyrost oferty w niedługim czasie przestanie podbijać wzrosty sprzedaży kosmetyków w tym kanale.

Kategorie: Poradnik
Tagi: drogeria, dyskont, kosmetyki

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca
Poradnik
16.06
2021
1209

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca

Już 16 czerwca w Rossmannie ruszy niesamowita akcja Fiesta.

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie