Blog - Najnowsze informacje o promocjach


22.02
2016
1209

Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł

Udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł

Jak wynika z analiz firmy badawczej PMR - po kosmetyki Polacy głownie idą do drogerii. Już od 3 lat rośnie jednak udział dyskontów w rynku ksoemtycznym. Takie sklepy jak Aldi, Biedronka, Lidl czy Netto przyciągają konsumentów bogatą ofertą i przystępną ceną.

Najpopularniejszym miejscem na nabycie kosmetyków są drogerie – wybiera je 79% klientów. Zakupy częściej robią kobiety (86%)  niż mężczyźni (67%).  Hipermarkety, posiadające szeroką ofertę kosmetyczną,  są na drugim miejscu według odpowiedzi respondentów. Kosmetyki w nich nabywa około 25% badanych. Kolejnym miejscem są  dyskonty, które mają coraz większy asortyment kosmetyków markowych, a także tych produkcji własnej. Ogólnie udział dyskontów w rynku kosmetycznym zwiększył się z 6% do 10,5%  w ciągu ostatnich 5 lat.

Według PMR lepsza sytuacja finansowa polskich konsumentów oraz  zwiększanie ich siły nabywczej będą sprzyjać  zwiększeniu wydatków na kosmetyki ze średniej i wyższej półki cenowej, które dostępne są w drogeriach. Ponadto dyskonty mają mocno ograniczoną powierzchnią handlową, która uniemożliwia poszerzanie oferty kosmetycznej w nieskończoność. W związku z tym przyrost oferty w niedługim czasie przestanie podbijać wzrosty sprzedaży kosmetyków w tym kanale.

Kategorie: Poradnik
Tagi: drogeria, dyskont, kosmetyki

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Czy weganie mogą pić wino?
Poradnik
09.04
2019
1209

Czy weganie mogą pić wino?

Coraz więcej osób deklaruje się jako wegetarianie lub weganie. Są to nawyki żywieniowe oraz styl życia, który może również wpłynąć na wybór wina.

Czytaj więcej »
Inga Więch

Inga Więch

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie