Blog - Najnowsze informacje o promocjach


12.11
2015
1209

Problemy na zakupach

Problemy na zakupach

Z pozoru banalna czynność, wykonywana praktycznie codziennie, jaką są zakupy, w efekcie końcowym okazuje się niezmiernie irytującym zajęciem. Wielu z nas nadszarpuje swoje nerwy podczas zaopatrywania się w artykuły spożywcze i chemiczne. Dlaczego się denerwujemy i co jest tego powodem? Agencja badawcza Inquiry oraz firma konsultingowa Dia-Mart opracowały raport – ‘’Problemy polskiego handlu’’, który donosi o tym, że aż 96 procent badanych podczas zakupów napotkało na stresującą sytuację.

Gdzie kupujemy?

Obecnie mamy możliwość korzystania z dużej ilości ogólnodostępnych miejsc, gdzie możemy zaopatrzyć się w najrozmaitsze produkty. Największą popularnością cieszą się małe sklepy, do których konsumenci wybierają się średnio dwa razy w tygodniu. Do hipermarketów i supermarketów zmierzają osoby w dobrej sytuacji finansowej, zazwyczaj dokonują tam większych zakupów niż w pobliskich sklepikach. Do dużych dyskontów konsumenci wybierają się średnio raz w miesiącu. Mniej odwiedzane stały się okoliczne bazarki i targowiska z tańszymi ciuchami, świeżymi owocami, produktami regionalnymi. Z tych z kolei najczęściej korzystają osoby starsze – średnio raz w tygodniu. Badania pokazują, że Polacy najrzadziej zamawiają przez Internet – raz w miesiącu lub rzadziej.

Jakie napotykamy problemy?

Z raportu wynika, że największym problemem dla konsumentów, którzy kupują produkty spożywcze i chemiczne, okazuje się tłok – twierdzi tak aż 98 procent ankietowanych. Kolejno – aż 96 procent respondentów  narzeka na możliwość płatności tylko gotówką, a 94 procent ankietowanych skarży się na brak miejsca postojowego lub ogólnie zbyt mały parking. Jak się okazuje, dla klientów problematycznym i nieprzyjemnym stają się brzydkie zapachy, bałagan, brudne koszyki i porozrzucane produkty. Niezgodność ceny na półce z ceną przy kasie, jest kolejną irytującą rzeczą, którą zgłosiło aż 96 procent respondentów, jednocześnie uważając, że jest to najważniejsza rzecz w dziale promocji.  W podobnym stopniu konsumentów irytują nieprawidłowo umieszczone ceny, których zainteresowani muszą szukać wśród regałów. 

Wśród polskich konsumentów daje się zauważyć wzrost świadomości podczas robienia zakupów – coraz większy wybór produktów, możliwość znalezienia najbardziej odpowiedniego miejsca – hipermarket, supermarket, sklep sieciowy, sklep prywatny, kiosk itd. – oraz coraz lepsza sytuacja finansowa, sprawiły, że społeczeństwo wymaga od sklepów coraz więcej. Pomimo dużego urozmaicenia towarów, 93 procent ankietowanych uważa, że napotykają na problem zbyt małego zróżnicowania produktów danych kategorii, z kolei 92 procent twierdzi, że borykają się ze zbyt małym wyborem produktów w ogóle. Również 92 procent polskich konsumentów odpowiedziało, że zauważają niewystarczającą jakoś kupowanych rzeczy.

Badanie rynku wskazuje, że realnym utrudnieniem dla kupujących są zmiany ustawienia sklepów, które zachodzą zbyt często. Wtedy to irytującym staje się szukanie towarów, które jeszcze wczoraj znajdowały się na początku sklepu – dziś należy udać się po nie w zupełnie inne miejsce. Problem zgłosiło aż 97 procent ankietowanych. Podobną trudnością jest niezauważalne, lub nieczytelne oznakowanie działów.

Punkt finalny zakupów – moment stania przy kasach i dokonywania płatności – przysparza Polakom wiele stresu. Aż 91 procent respondentów zwróciło uwagę na nieżyczliwych sprzedawców, szczególnie na tych, którzy nie wykazują zainteresowania kupującym. Badania pokazały, że 93 procent kasjerów nie wita się z kupującym, z kolei Polacy nie oczekują tego z ich strony. Aż 98 procent skarży się na długie kolei, w których spędzają zbyt wiele czasu. 93 procent biorących udział w badaniu zgłosiło problem wąskich przejść przy kasach, które przeszkadzają w swobodnym poruszaniu się, oraz w wykładaniu zakupów na taśmę.

Programy lojalnościowe okazały się najmniej problematyczne, ze względu na nieatrakcyjną ofertę. 95 procent zapytanych, odpowiada, że wymagana jest irracjonalna ilość uzbieranych punktów, a obiecane nagrody nie budzą zainteresowania.

 

 

 

 

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: kolejki, płatności, zakupy, bazarki

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Czy weganie mogą pić wino?
Poradnik
09.04
2019
1209

Czy weganie mogą pić wino?

Coraz więcej osób deklaruje się jako wegetarianie lub weganie. Są to nawyki żywieniowe oraz styl życia, który może również wpłynąć na wybór wina.

Czytaj więcej »
Inga Więch

Inga Więch

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie