Blog - Najnowsze informacje o promocjach


16.09
2015
1209

Klienci oczami centrów handlowych

Klienci oczami centrów handlowych

Nie tak dawno zakupy oznaczały luksus, a o wydawaniu góry pieniędzy mogli mówić tylko bogacze. Czasy się zmieniły i sklepowe półki wypełnione są najrozmaitszymi produktami, a centra handlowe codziennie pękają w szwach. Największe utargi możemy zaobserwować w weekendy, ale i w tygodniu kasy fiskalne wypełnione są po same brzegi. Aż 30 proc. klientów traktuje sklepy jako formę rozrywki, życia codziennego. Pozostałe 70 proc. możemy nazwać bywalcami.

Raport JLL i Atrium możemy przenieść na polskich konsumentów . I tak oto zakupoholicy (18proc.) wybierają się do centrów handlowych w celu szukania okazji, promocji, bądź na otwarcie nowych butików. Zakupy są często nieprzemyślane, robione dla przyjemności. Zbyt duża ilość wolnego czasu i bezpłatne wifi możemy uznać za przysłowiową marchewkę dla osiołka.

Wąską grupę entuzjastów zamykają multiuserzy (12 proc.). Sklepy odwiedzają raz w tygodniu w podobnym celu jak zakupoholicy. Nie sposób im oprzeć się promocjom, okazjom i wydarzeniom o charakterze rozrywkowym. Co ciekawe można u nich zaobserwować większą chęć do uprawiania sportów.

Najwięcej,bo aż 29 proc. społeczności możemy uznać za typ towarzyski. „Koleżeńscy” centrum handlowe traktują jako rozrywkę, a także miejsce, w którym można kupić wszystko. Nieprzemyślane zakupy zdarzają im się rzadziej, choć parę nietrafionych gadgetów z pewnością znajdziemy w ich domach.

Niezaangażowanych shopperów mamy 21 proc. Galerie odwiedzą w celu kupienia modnych ubrań od cenionych projektantów. Nie dla nich są promocje i wszelkiego rodzaju eventy.

Naszą grupę bywalców zamykają zadaniowi supermarketowicze. 20 proc. społeczności możemy utożsamić z osobami dla których zakupy stanowią przymus. Tu nie ma miejsca na chwytanie okazji, wszystko musi być kupione zgodnie z planem i w jak najkrótszym czasie. Centra handlowe mogłyby dla nich nie istnieć, gdyby wszystkie sklepy posiadały dostawę online.  

Statystyka wykonana została na podstawie badań wykonanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie JLL i Atrium. Badanie przeprowadzone zostało techniką Cawi na grupie ponad 2 tys. osób.

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: centrum handlowe

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca
Poradnik
16.06
2021
1209

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca

Już 16 czerwca w Rossmannie ruszy niesamowita akcja Fiesta.

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie