Blog - Najnowsze informacje o promocjach


16.09
2015
1209

Klienci oczami centrów handlowych

Klienci oczami centrów handlowych

Nie tak dawno zakupy oznaczały luksus, a o wydawaniu góry pieniędzy mogli mówić tylko bogacze. Czasy się zmieniły i sklepowe półki wypełnione są najrozmaitszymi produktami, a centra handlowe codziennie pękają w szwach. Największe utargi możemy zaobserwować w weekendy, ale i w tygodniu kasy fiskalne wypełnione są po same brzegi. Aż 30 proc. klientów traktuje sklepy jako formę rozrywki, życia codziennego. Pozostałe 70 proc. możemy nazwać bywalcami.

Raport JLL i Atrium możemy przenieść na polskich konsumentów . I tak oto zakupoholicy (18proc.) wybierają się do centrów handlowych w celu szukania okazji, promocji, bądź na otwarcie nowych butików. Zakupy są często nieprzemyślane, robione dla przyjemności. Zbyt duża ilość wolnego czasu i bezpłatne wifi możemy uznać za przysłowiową marchewkę dla osiołka.

Wąską grupę entuzjastów zamykają multiuserzy (12 proc.). Sklepy odwiedzają raz w tygodniu w podobnym celu jak zakupoholicy. Nie sposób im oprzeć się promocjom, okazjom i wydarzeniom o charakterze rozrywkowym. Co ciekawe można u nich zaobserwować większą chęć do uprawiania sportów.

Najwięcej,bo aż 29 proc. społeczności możemy uznać za typ towarzyski. „Koleżeńscy” centrum handlowe traktują jako rozrywkę, a także miejsce, w którym można kupić wszystko. Nieprzemyślane zakupy zdarzają im się rzadziej, choć parę nietrafionych gadgetów z pewnością znajdziemy w ich domach.

Niezaangażowanych shopperów mamy 21 proc. Galerie odwiedzą w celu kupienia modnych ubrań od cenionych projektantów. Nie dla nich są promocje i wszelkiego rodzaju eventy.

Naszą grupę bywalców zamykają zadaniowi supermarketowicze. 20 proc. społeczności możemy utożsamić z osobami dla których zakupy stanowią przymus. Tu nie ma miejsca na chwytanie okazji, wszystko musi być kupione zgodnie z planem i w jak najkrótszym czasie. Centra handlowe mogłyby dla nich nie istnieć, gdyby wszystkie sklepy posiadały dostawę online.  

Statystyka wykonana została na podstawie badań wykonanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie JLL i Atrium. Badanie przeprowadzone zostało techniką Cawi na grupie ponad 2 tys. osób.

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: centrum handlowe

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Czy weganie mogą pić wino?
Poradnik
09.04
2019
1209

Czy weganie mogą pić wino?

Coraz więcej osób deklaruje się jako wegetarianie lub weganie. Są to nawyki żywieniowe oraz styl życia, który może również wpłynąć na wybór wina.

Czytaj więcej »
Inga Więch

Inga Więch

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie