Blog - Najnowsze informacje o promocjach


11.09
2015
1209

Dynamiczne zarządzanie cenami

Dynamiczne zarządzanie cenami

Założeniem dynamicznego zarządzania cenami jest dopasowanie ceny produktu do zmieniających się warunków rynkowych – popytu, podarzy, presji konkurencyjnej oraz – co może być zaskoczeniem – pogody. Jeszcze do niedawna była to praktyka stosowana wyłącznie przez linie lotnicze, branżę turystyczna, czy sportową. Obecnie, taki trend można zauważyć również wśród prowadzących sieci handlowe. Wszystko to za sprawą nowych możliwości analizowania większej ilości danych. Pozwala to na bardziej precyzyjne dostosowanie cen. Jak podkreślają specjaliści, w obecnych warunkach zmiany cen mogą być przeprowadzane nawet z minuty na minutę.

Szczególnie sieci umożliwiające zakup przez Internet stale monitorują ceny konkretnych produktów na konkurencyjnych platformach handlowych. Po czym, biorąc pod uwagę jeszcze inne zmienne, takie jak ruch na swojej stronie internetowej, dostosowują ceny własnych produktów tak, by były najbardziej konkurencyjne w godzinach, kiedy portal odwiedza najwięcej użytkowników. Stąd, najbardziej opłacalny może być zakup telewizora na stronie internetowej X, w godzinach między 18:00 a 20:00, podczas gdy w innych godzinach jego cena w tym samym portalu będzie wyższa.

Dostosowanie oferty pod względem aktualnej pogody może być najbardziej opłacalne w branży turystycznej. Jako przykład posłuży tu pomysł właściciela alpejskiej kolejki, który ustanowił cenę biletu podczas słonecznego dnia na 20 EUR oraz 17EUR kiedy pogoda nie sprzyja górskim wycieczkom. Dzięki temu prostemu zabiegowi, jego kolejka była oblegana przez turystów także podczas złej aury.

Na polskim rynku dynamiczne zarządzanie cenami nie jest jeszcze w pełni poznane i wykorzystywane. Warto zwrócić jednak uwagę na ogromne możliwości jakie ten mechanizm ze sobą niesie. Z powodzeniem może pozytywnie wpłynąć na zyski firm, niezależnie od branży. Praktyczne wykorzystanie dynamicznego zarządzania cenami to również szansa na wzrost sprzedaży i konkurencyjności przedsiębiorstwa

Kategorie: Poradnik
Tagi: ceny, zakupy

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Zero Waste - styl życia, który wchodzi do sklepów!
Polecamy
15.03
2019
1209

Zero Waste - styl życia, który wchodzi do sklepów!

Zero Waste to styl życia, który motywuje nas do unikania zbędnego kupowania, używania rzeczy ponownie oraz utylizowania. Do filozofii dołączyły się sieci sklepów sprzedając produkty całkowicie organiczne. O krok dalej poszedł bydgoski Carrefour, w którym zrobimy zakupy do własnych pojemników!

Czytaj więcej »
Dzień Kobiet! Jak świętujemy je dzisiaj?
Poradnik
25.02
2019
1209

Dzień Kobiet! Jak świętujemy je dzisiaj?

8 marca obchodzimy Dzień Kobiet. Dawniej było silnie związane z walką o prawa kobiet. Dzisiaj jest to raczej przyjemne święto, w którym możemy obdarować najbliższe Panie. Jaki prezent wywoła uśmiech na Jej twarzy?

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie