Kobiety i mężczyźni na e-zakupach
Jak dowodzi najnowszy raport Gemius E-commerce w Polsce, to kobiety są najbardziej aktywnymi użytkownikami sklepów internetowych. Według wspomnianego badania, płeć piękna generuje od 53% ruchu w witrynach tego typu. Kobiety wydają w sieci statystycznie więcej niż mężczyźni. Obie płcie przeszukują odmienne kategorie produktów: panowie najchętniej szukają urządzeń RTV, samochodów oraz ofert ubezpieczeniowych, natomiast panie preferują biżuterię, odzież i produkty spożywcze. Elementem odróżniającym kobiety od mężczyzn na witrynach sklepów internetowych, jest liczba stron przeglądanych przed finalizacją transakcji. Podobnie jak w tradycyjnych sklepach, statystyczna kobieta znacznie dłużej analizuje ofertę sprzedawcy i ogląda większą ilość produktów, natomiast mężczyzna znajdując odpowiedni dla siebie towar, nie szuka dalej i niemal natychmiast dokonuje zakupu.
Podczas gdy mężczyźni podchodzą do promocji raczej obojętnie, kobiety potrafią docenić ich moc i często kupują produkty po obniżonej cenie. Znacznie częściej korzystają też z prawa do zwrotu towaru. Mężczyźni ponad rabaty i reklamacje stawiają natomiast wiarygodność i szczegółowy opis oferowanych produktów. Elementem łączącym obie płcie jest fakt, że zarówno kobiety jak i mężczyźni doceniają korzyści płynące z internetowych zakupów. Szybkość i wygoda e-zakupów sprawia, że sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością i zaufaniem klientów niezależnie od płci.
20151209