Blog - Najnowsze informacje o promocjach


12.08
2015
1209

Lidl żegna się z Pascalem i Okrasą

Lidl żegna się z Pascalem i Okrasą

Po aż trzech latach współpracy Lidl żegna się ze znanymi kucharzami – Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą. Sieci trudno będzie powtórzyć sukces tak dochodowej i znanej kampanii reklamowej.

Kampania reklamowa z udziałem Pascala i Okrasy rozpoczęła się w lipcu 2012 roku. Wówczas Lidl wypuścił tajemnicze spoty telewizyjne, z których niewiele było wiadomo. Okazało się, że to zapowiedź „pojedynku” dwóch kucharzy. Po spektakularnym sukcesie, potwierdzonym prestiżową nagrodą branżową, kampania planowana początkowo na rok została przedłużona na czas nieokreślony.

Lidl jako jeden z najczęściej reklamujących się sklepów, starał się dotrzeć do klientów różnymi kanałami. Spoty telewizyjne przedstawiały pomysły na dania, a także promocje na produkty do ich przygotowania. Szczegółowe przepisy można było znaleźć w gazetkach w sklepach i na stronie internetowej sieci. Z powodu dużego sukcesu, w grudniu 2013 Lidl wydał książkę z przepisami Pascala i Okrasy, którą klienci mogli dostać gratis w zamian za zebranie 6 pieczątek za zakupy powyżej 50 złotych. Innym pomysłem na promocję było wypuszczenie noży, które można było zdobyć w podobny sposób jak książkę. Mistrzowie kuchni zaczęli być kojarzeni z Lidlem, więc ich wizerunki były też wykorzystywane na billboardach i w sklepach. Inną mocną stroną kampanii były nowe produkty dodawane do asortymentu sklepów w ramach akcji tematycznych. Klient był wciąż zaskakiwany. Taka strategia przyniosła Lidlowi ogromne zyski.

Lidl, wykorzystując kampanię z Pascalem i Okrasą, dążył do poprawienia wizerunku dyskontów, a nawet zrównania ich ze zwykłymi supermarketami. Wiele pomysłów Lidla zostało wykorzystane przez inne sieci, zmniejszając jego przychody. Nowe produkty nie są już innowacją, ale codziennością w wielu sklepach. W związku z tym Lidl zdecydował się zakończyć współpracę z kucharzami.

Lidl kampanią ze znanymi kucharzami Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą pokazał, jak wielkie znaczenie ma wizerunek i pozytywne skojarzenia. Sieci trudno będzie powtórzyć ten sukces, ale na pewno możemy spodziewać się innych zaskakujących rozwiązań ze strony Lidla.

Kategorie: Poradnik
Tagi: Lidl, okrasa, pascal

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Czy weganie mogą pić wino?
Poradnik
09.04
2019
1209

Czy weganie mogą pić wino?

Coraz więcej osób deklaruje się jako wegetarianie lub weganie. Są to nawyki żywieniowe oraz styl życia, który może również wpłynąć na wybór wina.

Czytaj więcej »
Inga Więch

Inga Więch

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie