Blog - Najnowsze informacje o promocjach


10.03
2015
1209

„Piórko” Biedronki, czyli 100 000 zł za najlepsze opowiadanie dla dzieci

„Piórko” Biedronki, czyli 100 000 zł za najlepsze opowiadanie dla dzieci

Sieć Biedronka po raz kolejny w miły sposób zaskoczyła nas zorganizowaniem akcji, mającej na celu wspieranie rozwoju czytelnictwa w Polsce. Tym razem zachęca pisarzy-amatorów do wzięcia udziału w konkursie na napisanie tekstu przeznaczonego dla najmłodszych. Nagroda dla zwycięzcy to aż 100 000 zł, dlatego warto zaprezentować od dawna skrywany talent.

Najważniejsze kryterium konkursu zakłada, że osoby chcące wziąć w nim udział muszą być debiutantami, mającymi wydanie książki dopiero przed sobą. Szczęścia powinni spróbować zwłaszcza ci z nas, którzy od niepamiętnych czasów szlifują swój warsztat pisarski w tajemnicy przed bliskimi, skrywając teksty w szufladach biurka. Dzięki tej inicjatywie istnieją szanse na to, że najmłodsze pokolenie odkryje piękno świata zamkniętego
w książkach.

Akcja „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to przede wszystkim próba zareagowania na postępujący od 2006 roku spadek czytelnictwa. Sieć, przeznaczając tak dużą kwotę na nagrodę dla najlepszego tekstu, zwraca uwagę społeczeństwa na problem, jakim niewątpliwie jest zanik zainteresowania czytaniem, z którego rezygnuje (i do którego, niestety, przyznaje się) aż 58% Polaków. Biedronka ma nadzieję, że dzięki konkursowi dotrze do dzieci i zachęci je do odnalezienia przyjemności w sięgnięciu po książkę, a nie smartfona czy laptopa.

Oficjalnie „Piórko” rozpoczęło się 5 marca i potrwa do 21  kwietnia. Teksty o objętości w przedziale 20 000 – 60 000 znaków można przesyłać na stronę www.piorko2015.biedronka.pl, gdzie znajdziemy również szczegółowy regulamin i wytyczne, którymi powinniśmy się kierować podczas tworzenia konkursowego opowiadania. Jury złożone z profesjonalistów, między innymi z autorów książek dla dzieci (Renata Piątkowska, Rafał Witek), ilustratorów (Bohdan Butenko) oraz dziennikarza Jarosława Gugały,
11 czerwca wyłoni zwycięzcę.

Na tym jednak nie koniec. W drugim etapie konkursu wezmą udział utalentowani plastycznie amatorzy, którzy wykonają ilustracje do najlepszego tekstu. Dla mistrza rysunku Biedronka również przeznaczy 100 000 zł. Co ciekawe, sieć nie zabrania uczestnictwa w kolejnym etapie tym, którzy wcześniej byli zainteresowaniem stworzeniem historii dla najmłodszych, dlatego tym bardziej warto uruchomić swoją wyobraźnię  i zgłosić się do „Piórka”.

Powodzenia!

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: Biedronka, dla dzieci, konkurs, książki

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Zero Waste - styl życia, który wchodzi do sklepów!
Polecamy
15.03
2019
1209

Zero Waste - styl życia, który wchodzi do sklepów!

Zero Waste to styl życia, który motywuje nas do unikania zbędnego kupowania, używania rzeczy ponownie oraz utylizowania. Do filozofii dołączyły się sieci sklepów sprzedając produkty całkowicie organiczne. O krok dalej poszedł bydgoski Carrefour, w którym zrobimy zakupy do własnych pojemników!

Czytaj więcej »
Dzień Kobiet! Jak świętujemy je dzisiaj?
Poradnik
25.02
2019
1209

Dzień Kobiet! Jak świętujemy je dzisiaj?

8 marca obchodzimy Dzień Kobiet. Dawniej było silnie związane z walką o prawa kobiet. Dzisiaj jest to raczej przyjemne święto, w którym możemy obdarować najbliższe Panie. Jaki prezent wywoła uśmiech na Jej twarzy?

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie