Blog - Najnowsze informacje o promocjach


28.07
2014
1209

Letnie owoce i warzywa

Letnie owoce i warzywa

Wakacje to czas, kiedy rozpoczyna się sezon na owoce i warzywa. Każdy z nas cieszy się na myśl o zerwaniu świeżych malin czy truskawek z krzaka lub o oderwaniu pomidorka podpartego tyką. Owoce i warzywa pełne są składników mineralnych oraz witamin, dlatego warto dołączyć je do codziennej diety.

 

Gdzie kupić?
Istnieje wiele sklepów, które reklamują się świeżymi produktami, prosto od sadownika. Niestety wiąże się to z nadszarpnięciem naszego portfela, gdyż owoce i warzywa z takich miejsc zawsze będą droższe niż te, kupione w supermarkecie. W związku z tym warto odwiedzić swój osiedlowy sklep, gdzie codzienna, poranna dostawa jest obowiązkowa. A jeśli w pobliżu naszego miejsca zamieszkania nie ma takiego punktu, warto udać się do najbliższego Freshmarketu, Topazu, czy EKO i wybrać najlepsze okazy.

 

Owoce i warzywa - właściwości?
Przede wszystkim właśnie ze względu na witaminy. Wzmocnimy przez nie naszą odporność, poczujemy się zdrowsi i młodsi. Dieta bogata w owoce i warzywa zniweluje skutki życia w stresie czy prowadzenie niezdrowego trybu życia. Zawierają bowiem witaminę C,  witaminę K i żelazo, które pozwolą na zbudowanie mocnych ścian komórkowych i zabezpieczenie przed wirusami i bakteriami. Zawierają błonnik, który przyśpiesza oczyszczanie organizmu i zmniejsza wchłanianie tłuszczu. Przyśpieszają przemianę materii, są niskokaloryczne, a bardzo szybko zapełniają żołądek, przez co nie czujemy się głodni. Oprócz tego  nawadniają organizm.


Warto również pamiętać o tym, że jedzenie warzyw i owoców wpływa na nasz wzrok. Nieregularne cząsteczki tlenu, które powodują zniszczenie naszych komórek, czyli wolne rodniki, podwyższają ryzyko wystąpienia takich chorób oczu jak jaskra, zaćma, AMD (zwyrodnienie plamki żółtej). Aby im skutecznie zapobiec, trzeba jeść produkty bogate w przeciwutleniacze. Najlepszymi źródłami są owoce jagodowe, pomidory, melon, papryka, winogrona, brokuły, marchewka oraz ciemnozielone warzywa liściaste.
Proces szybkiego starzenia się, przede wszystkim skóry, możemy zahamować spożywając owoce i warzywa pełne witaminy E, beta-karotenu i rutyny, a im więcej spożywało się będzie zieleniny, tym bardziej będziemy odporni na choroby cywilizacyjne - szczególnie miażdżycę. Pomogą nam w tym flawonoidi i pektydy. Idąc tym tropem i słuchając się tych rad zachowamy zdrowie oraz lepsze samopoczucie. Dlatego warto ruszyć do kuchni po sałatkę owocowo - warzywną!

 

Przechowywanie owoców i warzyw
Owoce i warzywa, które wkładamy do lodówki, najlepiej przechowywać na dolnych półkach wyłożonych papierowym ręcznikiem, by chłonęły wilgoć oraz nie wchłaniały zapachów innych produktów. Dzięki temu zachowają świeżość. Ponadto warzyw i owoców nie można przechowywać razem. Powinny leżeć w oddzielnych pojemnikach. Te, które muszą dojrzeć, przechowujemy w temperaturze pokojowej, w suchym miejscu, by miały dostęp do świeżego powietrza i promieni słonecznych.  Skoki temperatury powodują szybsze psucie, w związku z tym przez cały okres przechowywania, w miarę możliwości, powinniśmy zachowywać stałą temperaturę. Owoce i warzywa, których nikt nie spożył lub nie wykorzystał  powinny od razu zostać usunięte, by nie miały wpływu na inne i ich nie zaraziły. Nasze produkty dłużej zachowają świeżość jeśli kupimy je młode, dojrzałe, jędrne, zdrowe i suche. Proces psucia przyspieszony zostanie przez jakiekolwiek nacięcie, pęknięcie czy uszkodzenie. W te miejsca od razu zacznie wnikać pleśń jak i bakterie, dlatego, by nie gniły, trzeba co jakiś czas je przejrzeć. Najistotniejszym faktem jest to, by kupować produkty w małych ilościach, my nie musiały być przechowywane zbyt długo. Im będą świeższe, tym dla nas lepsze, zdrowsze i będą nam bardziej smakowały. Faktem też jest, że nie warto kupować zbyt oczyszczonych owoców i warzyw, gdyż każdy z nas myje je zaraz przed spożyciem.

 

W lodówce, czy w temperaturze pokojowej?
W lodówce przechowujemy takie owoce i warzywa jak owoce jagodowe, winogrona, jabłka, czereśnie, marchew, zielone warzywa liściaste, warzywa strączkowe, cukinie, brokuły, selera naciowego, bakłażana i paprykę, natomiast w temperaturze pokojowej ananasa, awokado, owoce wielopestkowe, banany, gruszki, arbuzy, melony, kiwi, cytrusy, pomidory, cebule, czosnek oraz świeże zioła.

 

Więcej wpisów z bloga

Kiedy nie zrobisz zakupów?  Aż 37 niehandlowych niedziel! [KALENDARZ DO POBRANIA]
Poradnik
14.01
2019
1209

Kiedy nie zrobisz zakupów? Aż 37 niehandlowych niedziel! [KALENDARZ DO POBRANIA]

W 2018 roku weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Zakaz ten wywołuje wiele kontrowersji po dziś dzień. W 2019 roku sklepy będą zamknięte jeszcze częściej…

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie