Blog - Najnowsze informacje o promocjach


26.08
2013
1209

Marki własne - z czym to się je?

Marki własne - z czym to się je?

Często słyszy się o markach własnych; o tym, że są tańsze, a jakością wcale nie odbiegają od "uznanych" odpowiedników. Ale... właściwie czym są marki własne?

Marka własna dystrybuuje produkty lub usługi wytwarzane przez własne przedsiębiorstwo. Strategię marki własnej stosuje się w wielu różnych gałęziach przemysłu, m.in. w przemyśle żywieniowym oraz kosmetycznym. Przedmioty oferowane klientom pod markami własnymi bardzo często wytwarzane są na zamówienie dużych sieci handlowych, są tańszymi odpowiednikami dobrze znanych nam produktów. Powszechnie wiadomo, że wysoka cena nie zawsze gwarantuje klientowi wysoką jakość, czemu by więc nie spróbować marek własnych ?

Początkowo marka własna została wprowadzona na rynek konsumencki pod hasłem taniego produktu.

Tańsze odpowiedniki nie wymagają reklamy i organizacji kanałów produkcji, jednocześnie nie odbiegają jakościowo od swoich markowych odpowiedników. Bardzo często różnią się jedynie opakowaniem.

W ciągu ostatnich lat znacznie wzrosła sprzedaż produktów pod marką własną. Prawdopodobnie niw wszyscy klienci znają przykłady stosowania marki własnej w Polsce. Przykładowo Magnetic – jest to marka własna sklepu Biedronka, która pod tą nazwą sprzedaje wyroby firmy Wawel oraz Jutrzenka lub pod nazwą Melly soki firmy Hortex.

Narodziny smart shoppingu

W ten sposób narodził się tak zwany smart shopping. Jest to tendencja do inwestowania własnego czasu w poszukiwanie informacji o promocjach, porównywania cen różnych produktów oraz oszczędzania pieniędzy. Kupowanie produktów marek własnych wpisuje się w strategię „smart shoppingu", jest powodem do dumy: „kupuję marki własne", „świadomie wybieram produkty", „jestem smart, bo nie przepłacam".

Konkurencja na rynku detalicznym jest niesamowicie duża, dzięki czemu marki własne umacniają swoją pozycję. Supermarkety, hipermarkety, wprowadzają do swojej oferty tego typu produkty, co skutkuje wzmocnieniem wizerunku sieci oraz budowaniu lojalności konsumenta.

Niektóre marki generowane przez sieci sklepów są tak dobre jakościowo, że zaskarbiają sobie sympatię klientów, dzięki czemu klient kupuje już tylko taki odpowiednich, zaoszczędza oraz jest zadowolony z zakupu. W tym przypadku można podać przykład marki Isana w Rossmanie. Konsumeci wypowiadają się na jej temat w samym superlatywach.

 

Kategorie: Poradnik
Tagi: zakupy, ciekawostki, informacje, promocyjni

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca
Poradnik
16.06
2021
1209

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca

Już 16 czerwca w Rossmannie ruszy niesamowita akcja Fiesta.

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie