Blog - Najnowsze informacje o promocjach


07.08
2012
1209

Era piktograficzna w Twoim telefonie

Era piktograficzna w Twoim telefonie

Ostatnio pisaliśmy o tym jak technologia zrewolucjonizowała sposób robienia zakupów oraz jak smartfony wyręczają nas w życiu codziennym.

Dzisiaj przybliżymy Wam pojęcie "point & know" i "point & buy" oraz omówimy pojedynek QR Code vs Visual search. Nie wiesz co oznaczają te pojęcia?
Nie szkodzi, wszystkiego dowiesz się niżej.

 

Point & know - czyli wskazuję i wiem!

Do tej pory wszelkie informacje były  pozyskiwane  głównie z internetu za pomocą tak zwanego googlowania. Z wyszukiwarek internetowych dowiadywaliśmy się cennych wiadomości na temat tego, co wydarzyło się w przeszłości, jakie są trendy w dziedzinie technologii oraz wiele innych ciekawostek, które pozwalały nam być na bieżąco
ze światem.

Dziś za pomocą smartfonów przestajemy opierać się wyłącznie na informacji tekstowej.  Dzięki swoim możliwościom reagowania na dźwięk, obraz czy lokalizację możemy permanentnie wkroczyć w wirtualną przestrzeń. Obecnie nie musimy wychodzić z domu, aby obejrzeć film, przeczytać dobrą książkę, czy tez zrobić zakupy.
Na znaczeniu zyskuje wyszukiwanie wizualne, czyli skanowanie przedmiotów, o których chcemy się więcej dowiedzieć.

Point & know  służy do rozpoznawania obiektów (np. Google Googles, SkinScan, PittPatt, MilkyWay, LeafSnap, Aurasma)

 

 

 

Aplikacje do identyfikacji dźwięków również cieszą się dużym uznaniem (np. Shazam, Sound Hound, WeBird).

 

 

 

Niebawem na blogu pojawi się nowy wpis poświęcony tylko tematyce aplikacji. Natomiast dzięki aplikacjom takim jak SaveUp możemy dokonać fotozakupów -
Point & Buy. Użytkownik robi telefonem zdjęcie produktu, następnie aplikacja, która rozpoznaje dany obiekt, przekierowuje go do sieci i pozycjonuje oferty od najtańszej do najdroższej. Jedno z pierwszych zastosowań tej aplikacji  miało miejsce w marcu tego roku. Dziennik metro zamieścił reklamę filmu „Baby są jakieś inne”, którą można było sfotografować  i dokonać natychmiastowego zakupu produktu. Klienci, którzy w ten sposób zakupili film otrzymali go bez kosztów przesyłki. Dzięki urządzeniom mobilnym możemy łączyć się z siecią w nowy, niecodzienny sposób. Wbudowane aparaty stały się oknem na rozbudowany interaktywnie świat. Prekursorami z dziedziny Point & Know są kody QR (quick response- szybka odpowiedź). To one zapoczątkowały trend skanowania produktów. Już w kilka sekund możemy rozszyfrować zawartość kryjącą się pod postacią czarnych i białych kwadracików. Najczęściej kody QR stosuje się w nowatorskich formach reklamy, gadżetach, aplikacjach.
Za ich pomocą można odczytać np. skomplikowany adres internetowy czy dowiedzieć się najważniejszych informacji  na temat nowego albumu naszego ulubionego wykonawcy.

Zastosowanie QR Code w działaniach marketingowych

Marketerzy mogą w różnorodny sposób wykorzystywać  point&know do przekazywania potrzebnych informacji konsumentom (test, obraz, video, mp3,
link do strony www etc.)

Pod koniec zeszłego roku firma Heinz, we współpracy z Blippar stworzyła kampanię, w której użytkownicy po zrobieniu zdjęcia butelki ketchupu mogli
wziąć udział w konkursie, bądź otrzymywali przepisy kulinarne.

 

 

Podobna akcja miała miejsce również w ubiegłym roku w Korei Południowej. Marka Home Plus (Tesco) na stacjach metra w Seoulu stworzyła sklepy w postaci billboardów, po to aby pack shoty produktów imitowały półki sklepowe. Przy każdym towarze znajdował się kod QR, dzięki czemu konsument mógł zeskanować dowolny produkt, dodając go do koszyka z dostawą do domu. Zapewniało to niebywały komfort i wygodę, gdyż ludzie będący po pracy w oczekiwaniu na metro robili zakupy
bez najmniejszego wysiłku. Produkty łącznie zeskanowało 10 000 osób, i tym sposobem podczas trwania kampanii odnotowano wzrost sprzedaży online o 130%.

 

QR vs Visual Search

Rzeczywistość  na naszych oczach coraz bardziej staje się interaktywna. Oszczędza nam to dużo czasu, jak i  pochłania w swojej wirtualnej otchłani. Dotychczas kody QR były najbardziej popularną metodą na łączenie się z Internetem w ten sposób. Dziś wiemy jednak, że rewolucja mobilna proponuje nowsze rozwiązania. Visual Search
w porównaniu do kodów QR jest znacznie bardziej  proste w użytkowaniu. Technologia rozpoznawania dźwięków, obrazów pozwala samemu wizerunkowi danej rzeczy
stać się linkiem do sieci. Nie potrzebujemy do tego specjalnego oprogramowania czy dokładnego kadrowania obiektu.

W niedługim czasie rozegra się pojedynek pomiędzy bezpośrednim rozpoznawaniem obrazu a kodami QR. Obydwie innowacje będą mogły spróbować swojej siły
dotarcia i przebicia na arenie outdooru oraz wszelkiej informacji dostarczanej na papierze.  Można powiedzieć, że ta druga forma jest swoistego rodzaju namiastką,
formą przejściową. Na dłuższą metę Visual Search ma większą szansę przebicia, ponieważ w mniej skomplikowany sposób ułatwi nam korzystanie z wielu aplikacji,
które stopniowo będą się pojawiały na rynku mobilnym.

 Real czy Virtual?

Pozostaje zatem pytanie: czy społeczeństwo jest gotowe na mobilną rewolucję?  Czy era wszechobecnej mobilności w efekcie końcowym nie wyręczy nas z czynności towarzyszących nam w życiu codziennym? Opisywany rynek dość dobrze funkcjonuje na zachodzie, w Polsce zauważalne są dopiero początki tego zjawiska.  
Pamiętajmy jednak, że należy mieć dystans do każdych nowinek i uważać na to, aby wirtualny świat nie zaburzył nam funkcjonowania w świecie realnym.

Kategorie: Poradnik
Tagi: nowe technologie, zakupy, aplikacje

Obserwuj nas

Więcej wpisów z bloga

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca
Poradnik
16.06
2021
1209

Niesamowita akcja w Rossmannie już 16 czerwca

Już 16 czerwca w Rossmannie ruszy niesamowita akcja Fiesta.

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!
Poradnik
07.07
2020
1209

Aplikacja DING - gazetki promocyjne w Twoim telefonie!

Pobierz darmową aplikację Ding i ciesz się promocjami w Twoim telefonie!

Czytaj więcej »
Promocyjni

Promocyjni

Zobacz wszystkie